A Valve lançou uma atualização durante a madrugada para o CS:GO, tendo como foco o contraste dos modelos e várias alterações feitas em mapas para melhorar a visibilidade dos mesmos.

Na nota oficial, a equipa de DEVs refere que este assunto representava um dos feedbacks mais comuns e que cada mapa detém as suas próprias características de luminosidade e detalhe, implementado agora uma série de mudanças que não ficará aqui – Overpass, Dust2, Mirage, Inferno, Train e Cache foram alvo de atualizações.


As portas do B no dust2 são agora idênticas às do Counter-Strike 1.6.

A nível de visibilidade, uma nova opção gráfica foi adicionada chamada "Boost Player Contrast" que está ativa por defeito, sendo um filtro especial aplicado a modelos que não estejam em movimento, criando contraste local para que esses modelos se destaquem do fundo.

Em baixo, quatro exemplos dados pela Valve destas alterações de contraste (clicar nas imagens para ampliar):


O leque inteiro de alterações pode ser visto nas notas de atualização abaixo:

[GAMEPLAY]

– Added the ‘Boost Player Contrast’ advanced video setting, which improves the legibility of players in low contrast situations.

[AGENTS]

– Adjusted some agent textures for improved visibility.

[MISC]

– Adjusted dropped C4 collision geometry.
– Fixed Danger Zone drone pilot camera getting stuck when drone received burn damage.
– Added Desert Eagle shell eject event for last bullet fired.

[RENDERING]

– Minor texture streaming optimizations.

[MAPS]

Overpass:

– Removed large ivy-models near bathrooms by A site
– Removed thin windows in bathrooms by A site
– Removed bicycle by picnic by A long
– Brightened up connector tunnel
– Brightened up T spawn
– Added nice stone trims

Dust2:

– Flipped B site doors
– Simplified background when looking from B tunnels towards truck in mid
– Changed fog start distance from 1000 to 512, changed max density from .2 to .4
– Raised windows by A site ramp to make characters stand out more

Mirage:

– Removed trash pile at top of mid
– Trimmed plant by T spawn, towards apartments
– Boosted light in market window
– Fixed silent dropdown bug from B site balcony
– Changed angle of ladder in ladder-room

Inferno:

– Trimmed ivy by CT spawn towards A site arch
– Fixed CSM shadow from tower in mid

Train:

– Added new train bumper model with flat top

Cache:

– Replaced ladder to sniper’s nest with a box
– Cleaned up several important angles. (Thanks LangeThorup!)
– Added 1v1 Arenas
– Replaced cargo containers with new model for improved performance
– Visibility improvements in T entrance to A Main (Thanks Slender_CS!)
– Fixed unwanted/unintuitive wallbang in Mid Shed
– Subtle color tweaks
– Various clipping fixes
– Optimizations