A VALVE lançou um novo update durante a madrugada, que pretende resolver o bug descoberto pela comunidade, através do qual é possível  encontrar os adversários que estão atrás de paredes, com o uso dos pings.

Não foi só a comunidade a pedir que este bug fosse resolvido rapidamente, mas também alguns jogadores profissionais fizeram este pedido, pelo que a VALVE optou por retirar a opção de marcar jogadores adversários com o sistema de pings. 

Este não foi o único bug a ser resolvido nesta atualização, com a VALVE a resolver o bug de som onde era reproduzido o barulho de passos errado em algumas superfícies. 

Para além da correção destes erros, foram feitas alterações aos mapas Anubis, Engage, Apollo e Frostbite.

Podem ver a changelog inteira deste update abaixo:

[MAPS]

Anubis
— Reskinned the signs and information boards
— Fixed the wallbang through the trim on the mid building between double door and the CT house
— Added some grenade clips to prevent weird grenade bouncing on A heaven

Engage
— Fixed several visual issues
— Removed boost spots
— Updated Bot NAV (Thanks Ham)

Apollo
— Multiple exploits, clipping faults and boosts etc. fix based on the feedback of Oliv1er and timure of the MapInk Discord
— Fixed spawn boost exploit (thanks Marius)
— blocked guns going out of CT spawn so much with a big sign. (thanks Fnugz)

Frostbite
— Removed window glass from buildings to improve gameplay
— Fixed exploit in Town
— Fixed stuck spots
— Fixed certain visual errors
— Adjusted border clipping
— Fixed floating exploding barrel/turret spawns
— Adjusted prop fade distance in the bunker
— Added drone clips to buildings at Tourist and Radio

[MISC]
– Pings no longer highlight players. This eliminates any instances of being able to reveal a hidden enemy.
– Fixed a bug which caused the incorrect footstep sounds to be played on some surfaces.
– Fixed short-handed bonus being given in Guardian mode.
– Fixed visual shuffle in map vote at end of match.